Портфоліо
викладача
1. З чого починати • якомога точніше сформулювати
портфоліо, самокритично оцінивши свої можливості і здібності; • визначити
вигляд і структуру портфоліо, види рефлексії і критерії оцінки; • зібрати
наявні документи та матеріали і розташувати їх у певному порядку; скласти
перелік; • усі документи повинні бути датовані, у них повинні бути вказані
посади і звання рецензентів, авторів рекомендацій; • вказати джерела
використовуваної для роботи інформації, описувати засоби і методи роботи. Надалі:
• важливо періодично поповнювати портфоліо відповідними документами і
відстежувати результати роботи відповідно до поставлених цілей; регулярно
писати замітки, рефлексії.
2. Загальні вимоги до оформлення Орієнтовні вимоги та
рекомендації до оформлення презентації в MSPowerPоint 1. Загальна кількість
слайдів 10-25 шт. 2. Наявність титульного слайду з указанням теми, автора,
дати. 3. Наявність змісту презентації, бажано з відповідними гіперпосиланнями.
4. Чітка структура кожного слайду; зручність сприйняття інформації. 5.
Оптимальність обсягу інформації на слайдах (уникати перевантаження слайдів
інформацією). 6. Дотримання принципу "необхідно і достатньо" у
відбору інформації для слайдів. 7. Наявність для кожного слайду: заголовків,
дати, автора (розміщується у нижньому колонтитулі). 8. Єдиний стиль в
оформленні. 9. Час на публічне представлення презентації (проговорення тексту
всіх слайдів) - 10 хвилин. 10. У разі необхідності розміщення в презентації
великої кількості грамот, фотографій тощо, винесіть їх до окремої презентації
(тобто щоб можна було проглянути за бажанням)
3. Основні помилки при створенні портфоліо 1. Порушення
принципу добровільності при зборі документів і формуванні портфоліо. 2.
Копіювання змісту та структури портфоліо в колег. 3. Формалізація і змагання
при зборі портфоліо. 4. Збір в портфоліо лише офіційних документів. 5.
Включення в портфоліо всіх без виключення зібраних документів і матеріалів. 6.
Підміна портфоліо обов'язковою атестаційною характеристикою. 7. Підміна
систематичної роботи над портфоліо разовою акцією. 8. Завищені вимоги до
зовнішнього оформлення портфоліо. 9. Прагнення оцінити балами всі матеріали
портфоліо. 10. Відсутність єдності оцінки матеріалів портфоліо.
4. Традиційний вміст портфоліо I розділ. Візитна картка •
Прізвище, ім'я, по батькові викладача • Фотографія • Предмет, що викладається.
• Стаж роботи • Категорія, розряд • Педагогічне кредо • Назва навчального
закладу • Система або технологія, в якій працює педагог
II розділ. Освіта У даному розділі міститься інформація
про освіту педагога і про курси підвищення кваліфікації: • Назва навчального
закладу, рік його закінчення, спеціальність • Назва курсу, рік проходження
курсової підготовки, установа • Свідоцтва, сертифікати і дипломи, що
підтверджують проходження курсової підготовки
III розділ. Дидактичні розробки У даний розділ можуть
бути поміщені матеріали по наступних напрямах: • Авторські програми: з
предмету, факультативів і гуртків, елективних курсів • Елементи педагогічних
технологій • Конспекти відкритих занять • Вправи і завдання, розроблені
педагогом і що отримали суспільне визнання
IV розділ. Методична робота У даному розділі відбивається
робота педагога в методичних об'єднаннях, радах, комісіях, проблемних творчих
групах, співпраця з методичним центром, інститутами підвищення кваліфікації,
ВНЗ та ін.
V розділ. Позаурочна діяльність У даному розділі знайде
віддзеркалення робота викладача з підготовки студентів до різних конкурсів,
олімпіад, фестивалів, а також організація екскурсій, культпоходів і інших
заходів, що підвищують інтерес учнів до предмету.
VII розділ. Результативність участі педагога в
професійних конкурсах • Рівень • Назва • Результат
VIII розділ. Винагороди і досягнення педагога.